2010年7月16日 星期五

5m1w

又要報下數, 承熹五個月大啦 (正確係5m1week)


四個月去打針時磅過有7.5kg, 屬於中size baby. 一日四餐奶, 每朝都唔定時食, 由佢訓醒先食, 大約四個至四個半鐘一餐奶, 每餐平均食180ml-200ml, 未開始食糊仔或其他食物, 因為醫生話依家醫學界證實左半歲前係唔適宜俾bb食除奶以外既野, 容易引致對食物敏感!  


日日都有poopoo去! 每晚大約十點半食最後一餐奶(開始要再較早d食&訓), 食完訓覺, 大部份時間都可以一覺訓天光, 大約訓9-10hrs, 但偶然都會喊醒一兩次, 要抱起拍下佢再訓過.  每朝食完奶玩大約半個鐘, 佢可以再訓過, 一訓又可以訓三個鐘, 有時仲訓到四五個鐘, 好鬼賴訓 (似我, 哈) 仲未識完全反身, 只可以打側身.


但呢兩日承熹突然間好似訓少左, 之前每餐食完玩大約一個鐘都可以訓一個至個半鐘, 但呢兩日訓半個鐘就醒, 甚至唔訓....(可能因為前日有人黎探我地嘈住佢, 同埋今日出左街) 訓唔到就變得有少少扭計!



依家承熹識得坐係軟墊到自己玩, 開始鐘意手多多周圍攞野, 但又未好識運用手去揸實一樣野唔放, 一攞到好快就放手!  同埋識得捉住自己隻腳玩... 我好期待佢可以捉隻腳放入口食, 哈! 我覺得呢個畫面好得意!


同埋佢依家開始知道自己係可以講野, 因為當我地耐無理佢, 佢會望住你大叫, 話你知'我係到啊, 搵人理下我啦'!!!!  真係俾佢笑死~


同以往一樣, 捉住對手仔就即刻'登'行對腳企係到, 一有得企就勁開心, 繼而不停彈下彈下 (佢就開心, 但我就攰屎!!)



之前一直都好少買玩具俾佢玩, 因為知道佢都未真係識玩, 而且對BB黎講, 乜都可以玩一餐 (尤其尿片個包裝袋, 每次換片聽到膠袋聲都用手捉住)


但自從上星期去完朋友屋企, 佢個囡囡九個月大, 屋企勁多玩具, 承熹可以自己一個乖乖地坐係軟墊到玩左兩個鐘都唔嘈, 我諗.... 係時候需要買d玩具俾佢, 激發下佢腦部發展啦!  



好多朋友&親戚都讚我地湊得承熹好好. 無可否認, 承熹依家都算係易湊, 佢好少亂喊, 又唔需要抱住'乙水'訓覺, 最乖就係唔怕生保 (除非啱啱訓醒), 見到陌生人都會對住人笑, 個個都話佢係開心寶寶.  有朋友問我, 你點教佢, 教到佢可以唔扭抱, 可以自己一個乖乖咁玩? 我答: 我都無特別教, 我唔知關唔關因為我地夠狠心, 唔會一聽到佢喊就抱?!


老實講, 身為新手媽媽既我, 好多野我都唔識, 亦都唔知咁做會唔會撞板? 所以係呢個湊仔過程中, 我更加體會到神既大能. 以我o係無工人, 無家人(除左大少)幫忙下, 承熹都算係肥肥白白, 健健康康咁成長, 真係神蹟!!!!!!!


如果話我叻, 不如話神真係好眷顧承熹... 由陀住到出世, 每分每秒都保守住佢既平安, 出世後又保守佢既健康 (touchwood都無乜唔舒服, 每次打針都無發燒, 無咩大問題), 最感恩係佢無咩炒百日既情況出現, 否則我實有產後抑屈!!!! 食奶方面都算好合作 (之前話佢唔肯食奶, 我仲係咁話佢唔乖, 但後來發現原來chuchu母乳奶咀個頭爛左, 個十字孔變得好大, 怪不得佢食親都好似好急咁, 但其實係吞唔切, 我同大少仲猛咁鬧個仔: 你咪鬼食咁急啦!!!!!  佢一吞唔切, 就擰歪面, 來回試左三四次佢就怕左唔肯食! 可憐既承熹有一次仲俾我打左佢大脾一下, 俾我鬧佢唔聽話!)


所以話... 我點會係一個識湊仔既好媽媽? 只係神保守承熹夠硬淨, 否則我都唔敢諗佢依家會變成點?!



之前睇電視講到依家既家長都想為仔女安排入名牌學校, 要小朋友好細個就去上乜上物去準備入學面試, 當中亦有父母要學既面試對答.  佢會問到你對小朋友將來有乜期望啊? 如果你答: 無架, 只係想佢快樂, 健康就夠!


原來呢個答案係唔OK的, 會被視為唔實在既答案!  家長應該答: 我想佢做一個有責任心, 對社會有貢獻既公民!  


其實我對佢呢個答案都認同, 但我無諗過如果答: 我想個小朋友快樂健康就夠會係令到面試扣分?! (聽完我O晒咀)  因為係我心目中, 我真係覺得健康, 快樂先係最緊要.  當然, 做一個有責任心既人都係好緊要, 但呢樣係睇家長點教, 唔係你想就得囉..



我同大少都認為, 其實要小朋友身心正常地發展得好, 最緊要都係睇家長俾幾多心機落去教導, 並非入名牌學校就為之一定好.  與其早早帶小朋友去上playgroup, 不如多d抽時間去同小朋友親子, 親自教導佢, 多d互動, 好過交俾工人日日帶佢返playgroup.   不過, 我要澄清, 我唔係反對人地去返playgroup, 我只係講如果認為越早俾小朋友去上乜上物就等於會教好個小朋友的話, 我相信父母親自既教導會比起呢d更重要



另一樣我又係極之唔認同既就係眼見有d人走去買幾萬蚊既乜乜美語世界教學材料俾個小朋友就覺得一定好, 最慘係買左返去只係叫工人/爺爺麻麻播俾佢地睇.   實質係, 你有你播, 小朋友有小朋友唔知係咪真係睇? 其實呢d教學材料應該係父母同小朋友一齊去睇, 從中去教導佢地學習, 而並非叫個工人/老人家播俾佢地睇, 個細路就會學曉晒d生字.  所以我好怕聽到d人話買左幾萬蚊野俾個仔/女, 但佢都學唔到野.... (但個父母係無參與過, 除左俾錢), 我聽完就會好激氣, 因為我覺得d家長實在太不負責任啦, 以為買肯俾錢買就大晒!!! 小朋友唔會天生就識自己讀書寫字學好行為, 呢d一切都係要靠父母去俾心機去栽培架~


唉, 可能我自己係單身家庭長大, 所以對於小朋友其實真正需要d乜我係好明白, 其實好簡單.. 真係只係父母抽多少少時間倍玩, 倍傾計, 倍教學已經夠晒, 其他野只係附助.


嘻.. 其實一家唔知一家事, 個個教細路都有自己既一套, 我都係講我個人既睇法, 所以如果大家唔啱聽可以當我發嗡瘋, 哈!!!!


15 則留言:

  1. 完全認同,我相信身教係最好嘅教育.........父母陪bb一齊成長亦係佢最開心嘅回憶.............用錢去堆砌嘅世界,佢大個會接觸太多,而家佢地最需要嘅係我地嘅時間同關心!!!!!!!(呢d係我肥女兒表達俾我聽嘅,我都要由頭學過~~~~)我都係發嗡瘋!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    [版主回覆07/17/2010 23:07:00]係啊.. 我自己都係咁, 細個父母都好少係身邊, 雖然物質上係好豐富, 但其實我個心最想就係DADDY mami多D倍自己, 可以一家人一齊生活, 呢樣係我細個成日都好想有...
    但大大下知無可能都接受左現實LU...

    回覆刪除
  2. 5 個月啦...真係好快
    我同意, 其實我覺得有時有d 野好難去改變香港父母的心態...可能你全職帶小朋友, 所以唔同, 香港人只係為錢去勞碌, 覺得可以買到既野就ok...
    以前d 人都唔係有錢, 都冇playgroup, 都可以生活ok。只係時代唔同, 以前比較容易有工作, 現在不是...有時做人都幾矛盾
    [版主回覆07/17/2010 23:07:00]係.. 我都明白, 依家生活艱難, 同埋我地依家呢一代既人都好想保持較好既生活質素, 所以會努力賺錢為現在或將來可以過得好d..
    以前d人就無咁講究生活質素, 生活簡單d.. 女人就全職湊仔, 男人就返工...
    其實有得必有失, 針無兩頭利, 真係睇你自己點取捨

    回覆刪除
  3. 承熹識得坐係軟墊到自己玩...好叻仔ar....我2個寶貝成日都想企...一企到就開心...但坐就未好似承熹咁叻仔...個頭仔仲左右郁....你請得無錯...買萬幾蚊既教學材料...點解唔去同佢地多D親子活動....仲有..雖然屋企有工人睇住...但我都十萬個唔方心比佢睇...好多時我都係一手一腳去照顧佢地...都係自己照顧會安心D....希望我地既寶寶健康快樂成長
    [版主回覆07/17/2010 23:07:00]承熹都係, 一有得企就開心!
    我都申請緊個工人姐姐黎, 但我都會好似你咁, 盡量自己湊返, 打掃執屋個D就俾工人姐姐負責... 仔女始終係自己, 佢地將來變成點父母係扮演緊一個十分重要既角色.
    所以我自己個人認為, 就算犠牲幾年賺錢時間去全職湊BB, 係好值得!

    回覆刪除
  4. Your baby is really cute and I love him too!!!!!!!!!
    [版主回覆07/17/2010 23:07:00] thank you!

    回覆刪除
  5. 承熹越來越精靈呀!見到他的可愛樣, 自己也被感染到,很開心! 很感謝你的分享! 祝福你!
    [版主回覆07/17/2010 23:07:00]多謝你既讚賞, 依家D BB真係越黎越得意

    回覆刪除
  6. I really agree with you. There's some baby program e.g. "My baby can read'... to me, I don't think it's necessary. It's better for us to take our babies walking, and pointing different things for him. Education in hk is messed up, I cannot imagine when my friends told me they're stressed about getting into those GOOD daycare, in order to get in pre-k and then k.... and all those playgroups when you can actually just take your kids to park, beach, picnic, or have several moms get together and play with their kids.
    [版主回覆07/17/2010 22:54:00]你講得好好.. 其實依家(可能尤其香港), 個個都爭住俾bb上playgroup, pre-k etc...好似上遲少少就會執輸, 個BB就會比別人差!
    但其實我覺得咁樣好可憐, 小朋友需要既係一個開心, 充滿父母愛錫既童年, 而唔係迫佢地早早學生字, 學寫字, 學語言就為之一定好.  呢D野將來大把時間佢地學.. 反而純珍既童年係得個幾年, 過左就無...
    所以我覺得香港小朋友好慘, 兩歲人仔就要去上堂, 有D playgroup只係俾小朋友玩下, 同其他小朋友接觸都仲OK, 但有D係兩歲幾已經要寫字, 學D好深既英文.. 呢D真係好慘!
    與其迫佢地學乜學物, 不如父母親自既身教, 小朋友會學得仲多仲有意義既野.

    回覆刪除
  7. 好同意你話既bb其實係要父母多d同佢玩, 多d互動, 好過比工人湊! 我本身都係單親家庭長大, 都明白到其實小朋友有時真係希望父母陪佢地既quality time多過上d乜乜教學班! 我上次睇tvb見到有個父母迫佢地個女(1歲到) 學英文, 法文, 日文! 真係睇到都鄧個小朋友慘, 咁細個就已經要咁! 
    [版主回覆07/19/2010 02:45:00]係啦, 我今日睇BB雜誌, 有d家長同唔夠一歲既小朋友就要佢地學多國語言, 兩歲就識五國語言...
    我認同小朋友既學習能力係好強, 從小培養佢學野會容易上手..但佢地得個一兩歲人仔, 學野應該係從玩耍中學習, 係開心既狀態下慢慢學一事一物, 而非迫佢地上堂上堂又上堂, 跟住又要迫佢溫習溫習再溫習!
    就算真係俾佢學到八國語言又點? 佢既童年就係不停上堂上堂上堂...好多歐美國家其實建議小朋友開始入學年紀係六歲後, 六歲前應該係同家人多互動, 由父母身教佢地, 多多帶佢地去接觸大自然, 去玩去學學校教唔到既野.. 咁樣小朋友身心發展先會健康.
    但香港應該無可能行呢一套啦... 三歲入幼稚園已經係幾十年習慣, 兩歲上playgroup都唔算早, 依家幾個月都有playgroup上, 真攪笑!

    回覆刪除
  8. 支持支持
    agree, agree
     
    [版主回覆07/19/2010 02:36:00](Empty)

    回覆刪除
  9. 愛吃愛旅遊的陳小姐2010年7月18日 中午12:25

    而家我就瞓, 早抖媽媽... ^^ 你都早d休息喇~

    回覆刪除
  10. 承熹好得意呀! 肥嘟嘟 ... 可唔可以抱下 ... hehe .. 我至多俾返我個肥頭俾你抱下 ... hahahha ...
    我個肥頭都唔多摟計, 幾好湊, 不過我唔覺得我有點教過佢要乖, 雖然daddy mommy教係好緊要, 不過 ... 我總覺得bb本身個性格都好有關, 肥頭本身個性格係比較friendly同唔怕醜, 所以都好易搞, 其實有時個bb乖, 我覺得係個天對我地好好囉 ... haha ...
    [版主回覆07/22/2010 00:12:00]嘩, 我好同意你話有時個BB乖, 真係要多謝個天對我地咁好!
    所以我都話, 我都覺得自己無話特別點樣教/湊得好承熹, 但佢都托賴算健康乖巧, 真係神賜既恩典啊!!!
    但小朋友始終係一張白紙, 到佢再大D, 就真係要落D苦功教佢地行正路, 我諗到時除左父母身教外, 我會帶佢返主日學~
    肥頭都好得意,  我覺得佢同承熹既outlook都係同一type, 圓圓地但又唔算係勁肥BB..可以交換玩下喎, 哈!!!

    回覆刪除
  11. 好可愛呀...
    你們倆個佢都好似呀....^^加油呀
    [版主回覆07/26/2010 00:40:00]THANK YOU!

    回覆刪除
  12. 我好認同你教養 bb 的方式啊   有時我見到其他父母為了送子女入去名牌學校、各類興趣班等而疲於奔命,我就會諗,其實咁樣催谷個仔/女,真係有用咩?可能我比較信命,知道若然個仔/女冇書緣,係逼極都逼唔到的,只會吃力不討好   我都覺得作為父母,應該係花多o的時間觀察自己個仔/女,睇下佢地性格係點,先慢慢發掘培養佢地有興趣 & 有才能的一方面啊。 P.S. 我都會叫做緊張少少,笨 B 爸爸可能更 casual,會採取"自由放牧" o既形式湊大笨 C 添啊
    [版主回覆07/26/2010 00:40:00]我其實都唔知我咁諗啱唔啱, 但我覺得依家呢個社會太過急進, 咩都要快人一步, 乜都要行先做先就覺得無蝕底.
    我係絶對認同小朋友要培養, 有能力的話係可以俾多D野佢地試, 俾佢地學, 等佢地有機會搵到自己真係鐘意既野同埋見識多D...
    但係, 係佢地仲係得幾歲人仔(五六歲以下) 就不斷俾好多催谷性既野佢學, 學生字, 越深越好, 學語言, 越多越好, 學乜學物, 總知最好未讀小學已經有小六既知識就為知叻...
    如果小朋友係有咁既資質, 我都讚成可以好好谷一谷幫下佢, 但一般小朋友係幾歲人仔大既時候, 我覺得最大需要係父母既倍 伴,, 倍伴中慢慢教育佢, 一齊去探索呢個世界, 而唔係交俾playgroup/某某幾萬蚊教學材料/名牌學校就係好囉!
    可能我身邊太多呢d不負責任既父母, 所以我一講呢d就好激動...哈哈哈!

    回覆刪除
  13. 有時真係好想做全職媽媽...
    [版主回覆07/27/2010 01:55:00]相信每個媽媽都想抽多少少時間倍自己仔女, 但可能有時真係做唔到, 要睇自己點取捨呢!
    不過你依家返半日, 都好好啊, 又可以返下工, 又可以湊 Brad仔.

    回覆刪除
  14. 承熹好勁呀~ 4個月已經有7.5磅, 我家希而家6個幾月至係7點幾磅咋~

    回覆刪除
  15. BB在你耐心陪伴及教導下一定能健康/開心成長~~

    回覆刪除